vrijdag 29 augustus 2014

Een grote stap.

Vanaf volgende week officieel geen kleuters meer in huis!
De jongste gaat naar het eerste leerjaar...
Helaas voor Xavio moet hij zijn energie wat intomen in het klasje. Het gaat moeilijk zijn, maar ik heb er alle vertrouwen in (*ahum)

Stilletjes komt alles in orde.
Zijn boekentasje, zijn turngerief MAAR we zijn het turnzakje kwijt!
Geen probleem volgens hem:  "Mama, jij kan dat toch maken, ik wil graag één met... -staat voor de stoffenkast met zijn vingertje te wijzen- ...autootjes!
Het was een goede keuze, al zeg ik het zelf!

Ik zie regelmatig turnzakjes passeren in blogland, vooral die met touwtjes.  Ik vind ze heel mooi, maar erg onpraktisch.
Als turnjuf zijnde (jaja, ook de turnjuf van mijn kinderen) zie ik de kinderen vooral struikelen over die mooie lange touwtjes... Ze doen die zakjes liever niet op hun rug, want de touwtjes dagen hen uit om ermee te zwieren en zwaaien!   Heel eerlijk: ik zou het ook doen ;-), maar ik moet streng zijn dus maan ik hen aan om het op hun rug te dragen. Maar kinderen zouden kinderen niet zijn als ze af en toe niet luisteren en 'gevaar' opzoeken.

Dus om een lang verhaal kort te maken: een geritste turnzak zonder touwtjes:

Wel met een bandje om aan de kapstok te hangen.



Met zijn boekentas! Gekocht bij Little Wannahaves.
Goed contact, snelle verzending, super service!!

Gevuld met schoentjes, t-shirt en short.

Patroon: 'Zo geknipt' vergroot
Stof: Soft Cactus - Pieke Wieke - Vintage Ferdinand

16 opmerkingen:

JoChapeau zei

Hopelijk volgen al die mama's nu jouw wijze raad op he ! (ik had er echt nog niet bij stilgestaan, maar wij moeten verplicht de turnzak van op school gebruiken, het klassieke model met lange touwen ...)

MultiVroon zei

Leuk geworden!

Geen tas hier, maar door jouw post bedenk ik wel ineens dat ik misschien nog net een gym-outfit voorzien as. kleuter kan maken! Dank!

Anoniem zei

Wat een super leuk idee! Een nieuwe hit in blogland!

Sheena zei

daar had ik nog nooit bij stilgestaan, bij die touwtjes, maar je hebt gelijk! Supergoed gevonden, die turnzak van jou :-)

Eva zei

Leuk tasje! Maar vrees dat mijn zoon toch nog steeds de touwtjesversie verkiest ;)

Lieve zei

Een mooie, leuke oplossing. Nu hopen dat al die ouders op jou school je blog lezen ;) En dan ook nog kunnen naaien natuurlijk.

Sandra Stoft zei

Ai en ik heb nog maar pas een turnzakje met de ouderwetse touwtjes gemaakt :-)
Heel mooi!

issews zei

Ik zou graag in zijn schoenen staan om met deze toffe spullen naar het eerste leerjaar te gaan!

Marleen (Petrol and Mint) zei

Ah tip van de turnjuf! Wordt genoteerd !!! Leuk tasje!

Anneleen zei

Ha, zo had ik er nog nooit over nagedacht. ;-)
Goed gevonden om er zo eentje te maken!

woohoobydavina zei

Heel leuk! Mijn dochter start maandag in de peuterklas, maar zij hebben op school zo'n verplichte saaie blauwe turnzak, allemaal dezelfde...

Katrientje vanalles zei

zo leuk turnzakje. Onze kinderen hebben er één van de school met schoollogo. Dus ik maak dat niet. :-(

MaZella zei

Oh, zalig! Hier gaat de oudste naar het eerste leerjaar. Een hele stap hé... maar met zo'n leuke zak wordt alles nog aangenamer :)

Jos van KloskaCreAtief! zei

Wat een slimme oplossing en wat leuk dat je zoon wel vond dat mama dat kon maken! Wie weet start je wel een rage! Superleuk gemaakt en mooie materialen heb je gebruikt.

Riet (Leven met Liv) zei

Nog nooit bij nagedacht, maar je hebt gelijk, dat gebengel! Ik voorzie daarom meestal de koordstroppertjes om ervoor te zorgen dat het een rugzak blijft en geen kontzak wordt ;-) maar dit is ook een goed idee!

staruur zei

Maar zo leuk gevonden! Heel mooi! gedaan!