dinsdag 29 december 2015

The Arrow Sweater #1

Je leest het goed #1, 
want ik ben verplicht om er nog eentje te maken.
Niet alleen omdat deze trui zó zalig is dat ik erin wil wonen, 
maar vooral omdat ik niet naar Marleen luisterde.

Met een vermoeid, chaotisch hoofd 
(lastminute cadeautjes naaien, kerstdagen, kinderen, verbouwingen, 'ontrommelen', de emotievolle weken van december,...)
 las ik 's avonds laat de blogpost van Petrol and Mint.
The Arrow Sweater, wauw!
Mmmm, iets warms voor de koudere dagen die eraan zitten te komen...
en zo'n leuk detail met de zichtbare overlockstiksels!
Dit wilde ik wel maken en wel direct!!

In mijn kast liggen nog enkele lappen dikke sweaterstof,
helaas hebben mijn kinderen hun veto gesteld. 
Die drie zweetbeertjes van mij kunnen niet goed tegen warme kledij 
dus lag het maar doelloos in de kast.
Huppa, de grond op, patroondelen spelden en knippen maar!!

Enfin, dat vermoeid hoofd en een nieuw patroontje bleek geen goede match te zijn.
Halverwege het overlocken van het 2de voorpand met het beleg viel mijn 'frank'.
 Lomp, lomper, lompst!!!
Op dat moment bevond ik me écht wel op de derde trap van lompigheid :-)

Ik had het patroontje helemaal verkl*t,
Het mooie detail, het 'speciale' van deze overslagsweater bleek hoegenaamd niet aanwezig te zijn bij mijn Arrow Sweater...
Ahneen, uit lompigheid - en vooral uit gewoonte - had ik de rechtse kanten van het stofje tegeneen gelockt ipv de AVERECHTSE kanten.  Het staat nochtans zwart op wit in de beschrijving: AVERECHTS!!!!
De zichtbare overlockstiksels waren bij mij onzichtbare stiksels, 
ze bevonden zich dus netjes binnenin de sweater...
(zei ik al dat ik niet zo netjes tegen mezelf babbelde op dat moment :-p )
Aangezien ik het kledingstuk echt wel af wilde hebben én ik ertegenop zag om overlockstiksel uit een dik sweaterstofje te verwijderen, liet ik het maar zo.
Ik wacht op dé tip voor het stiksel, Marleen!! => Zie dé ultieme TIP!!
Om een dikke naad aan de schouders/armen te vermijden deed ik verder op mijn naaimachine.
De mouwen liet ik onafgewerkt, zo zijn ze lekker lang en draai ik ze naar binnen naargelang het weer/omgeving.






Ook mooi met een lintje!
Mijn tante sprong even binnen en wilde het ook wel eens passen :-)
Conclusie:
 Chapeau voor Petrol and Mint!
Een echt wel gemakkelijk #kuch patroontje.
Eentje die je heel snel in elkaar steekt met een prachtige overslagsweater als resultaat.





Fotocredits: mijn dochtertje!
Stofje: spikkelsweater van Madeline de Stoffenmadam, ik heb ze ook nog in turquoise en oker.
Patroon: GRATIS Arrow Sweater bij Petrol and Mint




14 opmerkingen:

Just Delphine zei

had je niet gezegd dat je fout was, ik had het nooit gezien! want dit is echt een mooi exemplaar! ik zocht nog iets dat zowel op een kleedje als een broek kan en ik denk dat ik het vond ;-)

Katrientje vanalles zei

ondanks je foute stiksel vind ik deze zo ook heel erg mooi gelukt!!!

Marleen (Petrol and Mint) zei

Hihi, uit fouten leren we... de trui is verslavend, en nr 2 zal nog eens zo snel klaar zijn! Bedankt voor de mooie woorden en je mooie trui!

JoChapeau zei

Super tof !!!

Zoë Van Den Heuvel zei

Toffe trui, zoiets zou mij ook overkomen!

dieuwke en sietse zei

Zo tof!
lijkt me inderdaad eentje om er in te wonen.
Wanneer mag ik komen logeren? hihi

With love - by Eva zei

Amai, jij bent snel!

An_nononsonsmoms zei

Zo leuk!!! Laat de winter nu maar eens beginnen.

MaZella zei

Sjiek... leuk om te lezen mr niet leuk om mee te maken.
Toffe tante... díe krijgt zomaar een trui om in te wonen .. zalig

Unknown zei

Snel gemaakt, WoW! Ik ben wel meer fan van de verstopte stiksels :-) Ga eens bekijken of een paspel rond de buitenzijde lukt en mooi is

Lunatiek zei

Mooi toch!! En dat het een beetje fout ging is dan ook een ideaal argument dat je een tweede "moet" maken ;)

Ivy zei

Sjiek !! Staat hier ook op de lanning, en ik denk dat ik die fout ook ga maken, maar dan wel zo bedoeld :-)

Woohoo zei

Mooi toch!

Joke (The Needle Of Choice) zei

Super, toch? Ik wilde hem al maken met verborgen stiksels, dus bij deze weet ik dat dat helemaal goed komt!